marți, 26 martie 2013

Reţeta prieteniei perfecte

Nu ştiu dacă se aplică şi în rândul baieţilor, dar am observat că din ce în ce mai multe fete îmbrăţişează cu drag trendul prieteniilor ipocrite. Probabil că, la fel ca orice nonvaloare, trendul există şi se manifestă, sub diferite forme şi în diferite măsuri de când lumea şi pământul. Practic, nu-i nimic nou sub soare, în afara unor aspecte superficiale, care nu schimbă cu nimic nonvaloarea în sine, ci numai o îmbracă în alte culori. Culorile generaţiei mele sunt, cel mai probabil, împrumutate din comediile americane care satirizează anumite moravuri, dar pe care omul ignorant le-a înţeles ca promovând atitudini demne de urmat şi pe care le-a transformat în moda. Vorbesc de atitudinea "Gossip girl" şi "Sex and the city", atitudinea din filmele high-school, atitudine caracterizată prin falsitate, ipocrizie şi - chiar dacă nu-mi place cuvântul, se potriveşte de minune - pupincurism. Ăsta e secretul unei prietenii moderne de invidiat. Dacă poţi face faţă unei decăderi morale de asemenea proporţii, te poti numi un prieten fals cu mulţi prieteni falşi. Reţeta e simplă: îţi trebuie 6, 7, 8, 9, 10.......n prietene cu care tot ce ai în comun este dorinţa de integrare într-un grup, fără niciun fel de alte pretenţii. Odată ce ţi-ai găsit grupul, trebuie să asculţi bârfele lui n, să-i spui ceea ce vrea să audă şi apoi, când pleacă de la cafea, să spui celorlalte prietene ceea ce crezi de fapt. Nu ai de ce să te simţi prost pentru că la fel vor face şi ele...şi oricum, mâine tu vei fi cea care pleacă prima de la cafea, deci nici tu nu scapi. În continuare, nu îndrazni să sacrifici ceva pentru una din prietenele tale. Nici ele n-o vor face şi oricum, e demodat. Când simţi că începi să dai mai mult decât primeşti, nu contează câtă nevoie are prietena ta de tine şi nu contează cât de simplu ar fi pentru tine să rezolvi lucrurile; trebuie să te sustragi, să-ţi inventezi scuze şi să întorci spatele. La pasul următor trebuie să le faci complimente din care nu crezi nici 1%, pentru că îţi place să te bucuri, la rândul tau, de aceleaşi complimente false. Apoi, niciodată, dar absolut niciodată să nu le spui prietenelor tale că fac ceva greşit sau că ceva nu le sta bine. Nu, prietenele nu fac aşa ceva. Prietenele susţin că ai un ten de bebeluş chiar şi atunci când ai pojar. Prietenele îţi spun că esti slaba chiar şi atunci când eşti cât întreaga plajă. Mergem mai departe şi completăm cocktailul prieteniei perfecte. Atunci când o prietenă îndrăzneşte să pună pauză linguşelilor şi să-ţi spună o părere sinceră, e crimă. Tu nu poţi îndura adevărul, pentru că eşti obişnuită numai cu laude ipocrite, aşa că trebuie să te superi şi să nu mai vorbeşti cu respectiva prietena câteva zile, pentru că aşa-ţi spune copilul de grupa mijlocie din tine. Dacă se întâmplă să fii tu cea care denotă impertinenţa stupidă de a fi sincera cu prietena ta, atunci cere-ţi scuze imadiat şi revino repede la linguşeala cea de toate zilele. Continuăm cu ingredientele unei prietenii de invidiat şi ajungem la concluzia că o prietenie falsă nu e prietenie dacă nu ne fălim cu ea de fiecare dată când avem ocazia. Toate cunoştinţele trebuie să vadă ce cool e grupul meu şi cât de multe prietene adevărate am. Neapărat le pui pe toate drept sister, pe facebook. În final, reţeta ajunge la perfecţiune atunci când conştientizezi că niciuna dintre prietene nu-ţi e prietenă, te plângi de lucrul ăsta şi îţi exteriorizezi setea de oameni frumoşi şi de prietenii sincere, dar preferi să te scalzi în aceeaşi mocirlă. Iar dacă reuşeşti să maschezi dispretul faţă de prietena ta (pe care n-o mai suporţi din varii motive) cu pupici lipicioşi şi zâmbete prefăcute, atunci, da, eşti o prietenă desăvârşită. Eşti cool.

Pare SF, dar reţeta de mai sus constituie, de fapt, temelia celor mai multe prietenii. Eu asta am văzut în aproape toate cazurile, asta am găsit în aproape toate prieteniile pe care le-am analizat şi pe care am avut ocazia să le cunosc. Înca mă minunez! Încă nu înţeleg cum poţi numi prietenie o relaţie care aduce mai mult a legătură parlamentară, nicidecum sufletească.

5 comentarii:

  1. Daca ziceam eu asta eram misogin, ma batea lumea cu pietre. Dar da, asta situatia ingrata a femeilor. As putea sa-mi explic prin faptul ca biologic, femeia e programata sa selecteze cel mai bun ADN si astfel e in concurenta directa cu celelalte pretendente, in timp ce barbatii sunt programati sa isi raspandeasca ''esenta'' peste tot, dar cred ca e ceva mai complex de atat. Si naspa e ca majoritatea baietilor se simt jigniti daca ii plasezi in postura de amic (in afara cazului in care va cunoasteti de mici). Ce sa zic, desi nu sunt ca tovarasiile intre baieti, presupun ca se poate lega ceva normal si straight forward si intre doua fete, doar ca tre sa cauti mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Confunzi prietenii cu amicii. Intr-o viata de om, daca stii la randul tau sa fii prieten, aduni prieteni cat pe-o mana- 2-3,... maxim, cu un noroc porcesc, vre-o 5. Majoritatea nu stim, si nu vom avea niciunul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu confund, majoritatea confunda si tocmai asta ma intriga, pentru ca s-a denaturat conceptul. Eu una cred ca nici simpla amicitie nu se trateaza atat de superficial, deci nici nu se pune problema prietniei.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dacă tu ai vorbit doar de doamne şi domnişoare,să ştii că lucrurile între băieţi nu-s aşa diferite,deşi băieţii vor să creadă că-s mai cu moţ,că prieteniile ce-i leagă sunt superioare prieteniilor doamnelor,aceştia nu fac decât să se amagească şi încearcă să amăgească şi pe alţii.
    Eu m-am detaşat de toţi cei care nu înţeleg noţiunea de prieten,pentru că nu-mi place să zâmbesc fals.Sunt sătul de câte zâmbete false trebuie să împart la muncă.Dacă şi în afara serviciului ar trebui să joc teatru,aş innebuni ,cu siguranţă.
    Într-o prietenie nu e loc de urzeli,nu e loc de răutate si chiar dacă ar fi,acestea trebuiesc scoase la lumină ,pentru ca prietenia să-şi poată urma cursul firesc.
    Deşi unii,foşti prieteni sau amici,în prezent doar cunoştinţe, chiar m-au ajutat la un moment dat,nu voi uita niciodată şi când se va ivi ocazia,mă voi revanşa,cu siguranţa.
    Oricum,cel mai important prieten,cel care contează cu adevărat,este cel cu care alegi să-ţi împarţi viaţa,cel de care alegi să te legi în faţa Lui.Apoi prietenia care trebuie să te lege de copiii tăi,fără a uita vreodata de vechile prietenii ce te-au legat şi trebuie să te lege toata viaţa,de părinţi,fraţi,bunici...Astea-s prieteniile pentru care trebuie să lupţi cu adevărat,iar aici nu prea e loc de amiciţie.
    Asta e parerea mea,dar e posibil să ma înşel.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa inteleg si eu notiunea de prietenie, cu mentiunea ca legaturile de sange nu reprezinta o conditie a prieteniei, pentru ca legaturile de sange nu presupun intotdeauna si legaturi sufletesti.

      Ștergere